January 20, 2018

Hilangkan Stress Dengan 2 Lokasi Kolam Renang Di Putrajaya

Assalamualaikum...

Ini cerita lama. Rentetan dari kisah bercuti di Selangor bersama sanak-saudara Berselfie di Artsphere, The Atmosphere, Seri Kembangan dan Melawat Chocolate Museum Kota Damansara. Dalam tak tahu nak buat apa lagi selepas pulang berehat seketika di rumah KakNgah LeYa, petang tuh aku, Amrina dan Rayyan ke kolam renang di Kompleks Kolam Renang, Precint 6 Putrajaya. So... memang padat aktiviti kami selama tiga hari di situ.


Seronok mandi kolam yang dalam dan sesuai dengan aku, aku berenang ke tengah dan ke tepian mengikut citarasa aku. Ahahaha... Kompleks Kolam Renang Putrajaya ni mempunyai 3 buah kolam renang mengikut peringkat umur. Di peringkat dewasa sendiri terbahagi kepada 3 bahagian iaitu 1.2m, 1.5m dan 2.0m kalau tak silap laa.. Aku hanya mandi di kawasan yang kedalamannya 1.2meter sahaja.



Kemudian, pada hari Ahad, kami datang sekali lagi untuk mandi-manda di kolam renang. Tapi sebelum tuh, kami ke Rekreasi Air di Precint 9, Putrajaya dahulu. Okay... di sana aku tak mandi lah sebab rupanya kawasan itu hanya untuk kanak-kanak dan tidak dalam untuk aku menyelam dan berenang.




Amrina dan Rayyan masuk jugalah ke dalam kolam renang tuh bersama dengan seorang kawan yang duduk sewa di rumah KakNgah LeYa. Aku hanya duduk di tepi tembok memerhati. Malas lah nak berenang. Orang pun ramai sangat. Hehehe... 

So... aku pun mengajak untuk bersarapan. Dan kami pun bersarapan di Medan Selera Precint 9 yang berada di sebelah sahaja Taman Rekreasi Air tuh. 







Selesai sarapan pagi, kami bertolak semula ke Kompleks Renang Precint 6. Yeah! Kat sini baru manyak syokk nak berenang..



Sampai pukul 1.00 petang kami mandi. Kalau ikutkan nak mandi lagi. Tapi rupanya kami kena ke Shah Alam pula untuk menghadiri Program Masak-Masak Bersama AMC Malaysia dan Chef Zamir, juara Masterchef Malaysia All Star 2013. 

Jadinya.... itu ajelah yang dapat aku ceritakan kisah aku mandi kolam dengan seronoknya ketika cuti persekolahan lalu. Nak lagi best, jom tonton video menarik dari Amrina nie dan jangan lupa untuk subscribe channel youtube beliau ye.


You Might Also Like

0 Comments