January 08, 2018

9 Sebab Kena Cuba Kacang Pool Haji Putrajaya


Jika anda berada di Putrajaya atau sekitarnya, Kacang Pool Haji Putrajaya merupakan tempat makan yang wajib anda singgah. Ianya terletak di Medan Selera Presint 9. Medan selera ini beroperasi seawal jam 9.00 pagi sehingga lewat malam. 

Namun, harus diingat kepada peminat atau pencari Kacang Pool Haji ni untuk dapatkannya sebelum jam 9.00 malam. Ini kerana ianya telah ditutup disebabkan kehabisan stok.

Apa itu Kacang Pool?

Kacang Pool adalah makanan yang datang dari Timur Tengah. Mungkin ada sedikit persamaan di antara Arab dan di Malaysia. Di Timur Tengah, ianya mungkin menggunakan telur rebus atau tiada penggunaan telur. Tetapi di sini, di Putrajaya ini anda akan dapat lihat telur mata yang menyelerakan dalam Kacang Pool ini. Walau bagaimanapun ianya masih sama menggunakan kuah yang pekat.

Dikatakan kuah ini adalah hasil daripada kacang yang sama seperti digunakan oleh masyarakat Timur Tengah. Kuah ini adalah gabungan daging dan yang menjadikan ia berbeza di Malaysia ialah ada sayuran di dalamnya.

Dari sudut roti pula, ianya jauh berbeza dengan versi Timur Tengah yang mana ia menggunakan roti nan. Berbeza pula dengan Singapura yang menggunakan roti French. Versi Johor atau di Putrajaya ini menggunakan roti 'toast' yang selalu kita nampak.


Jom, Admin kongsikan 9 sebab anda patut cuba Kacang Pool Haji di Putrajaya ini.

Menariknya, menu kacang pool di sini seringkali mendapat tempat di hati masyarakat. Ia adalah menu yang ringan yang boleh dimakan pada bila2 masa tidak ira siang atau malam.
 
Set lengkap kacang pool terdiri daripada roti bakar lembut, telur mata lembu dan semangkuk kuah pekat kacang pool.

1. SARAPAN PAGI YANG LENGKAP, SENANG KERJA
2. GOYANGAN TELUR YANG MENGGODA
3. MAKAN SATU TAK CUKUP
4. GABUNGAN KUAH KACANG DAN DAGING YANG TERBAIK
5. RESEPI KUAH YANG SUNGGUH ISTIMEWA
6. ROTI TEBAL BAKAR YANG SUNGGUH ISTIMEWA DAN KENA DENGAN CICAH KUAHNYA YG PEKAT
7. TEKSTUR KEHADIRAN LIMAU YANG MENGHASILKAN RASA MASAM2
8. KACANG POOL SUKAR DICARI DI TEMPAT LAIN. KECUALI DI JOHOR
9. BOLEH JUGA ORDER MAKANAN LAIN DI MEDAN SELERA INI

Alamat:
Medan Selera Presint 9, 62000 Putrajaya

You Might Also Like

0 Comments