June 14, 2017

Berbuka Puasa di KFC Pekan Rantau, Negeri Sembilan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Terkini, diberitahu terdapat sebuah lokasi Restoran KFC sudah ada di Pekan Rantau, Negeri Sembilan. Wahhhh.... Ini adalah satu perubahan dan evolusi perkembangan yang ada di situ. Dengan kemunculan Restoran KFC ini, lebih pesat lah Pekan Rantau membangun di era globalisasi ini.


Berbalik kepada realiti. Hari ini sudah pun masuk Hari Ke-19 umat Islam berpuasa. Terasa sekejap sahaja masa berlalu. Admin sendiri pun lama tak mengemaskini laman blog milik Laman Keluarga Hajah Lijah & Co ini. 

Bulan Ramadhan, ramailah di kalangan kita mencari lokasi berbuka puasa yang sedap dan selesa untuk nikmati juadah berbuka puasa bersama keluarga atau rakan-rakan. Memang tidak dinafikan, berbuka di rumah dengan masakan air tangan ibu itu lebih sedap. Namun, terkadang citarasa tekak kita ada juga inginkan kelainan. Jadi, tidak salah kiranya untuk berbuka di luar rumah.


BERBUKA PUASA DI KFC PEKAN RANTAU

Jalan-jalan Ramadhan Admin pada tahun ini terhenti di Restoran KFC Pekan Rantau untuk menjamu selera bagi berbuka puasa dengan rakan-rakan. Kenapa Admin memilih Restoran KFC Rantau? Masih banyak lagi lokasi KFC di tempat lain? 

Admin memilih lokasi di Rantau memandangkan ia merupakan lokasi baharu yang patut dihebahkan kepad umum agar lokasi Rantau menjadi tumpuan pelancong untuk datang ke situ. Sebuah pekan kecil tak semestinya tiada tempat menarik. Jadi, disebabkan itu lokasi Restoran KFC, Rantau menjadi Admin dan rakan-rakan untuk berbuka puasa kali ini.


Di sebalik pekan kecil Rantau ini, banyak tersimpan memori indah Admin di sini sejak kecil. Di sinilah Admin dibesarkan sehingga membawa Admin terbang jauh ke perantauan Ibu Kota. Pekan kecil yang menyimpan seribu makna dalam hidup Admin. 

Siapa kata di lokasi Rantau ini tiada tempat peranginan? Bagi pelancong yang ingin nikmati suasana kampung yang damai lebih elok kiranya singgah melancong di sini. Antara tarikan yang ada di Rantau, Negeri Sembilan ialah:-

  1. Rantau Eco Park
  2. Menginap di Homestay Laman Che' Dinnah
  3. Menginap di Homestay Linsum Longhouse
  4. Rantau Agro Park
  5. Masjid Jamek Rantau
  6. Dan banyak lagi yang mungkin Admin belum teroka.
Menarik bukan??? Di pekan kecil Rantau ini masih terdapat banyak lagi lokasi menarik yang harus anda semua kunjungi bagi menjalankan aktiviti riadah / percutian bersama keluarga dan rakan-rakan.

You Might Also Like

3 Comments