February 21, 2017

Umrah & Ziarah di Tanah Suci Mekah

Assalamualaikum semua pembaca Blog Laman Keluarga. Didoakan semoga sihat walafiat. Alhamdulillah, bertemu kembali dalam blog ini untuk memberikan info menarik buat anda semua.
 
  
Alhamdulillah, 4 orang dari ahli Laman Keluarga Hjh Lijah & Co. telah berangkat ke Tanah Suci Mekah pada 11 Februari 2017 yang lalu di bawah Agensi Andalusia Travel & Tours.
 
Ditemani keluarga dan sanak-saudara tersayang sebelum berangkat ke Tanah Suci Makkah bagi menunaikan ibadah Umrah
 
Alhamdulillah, doa termakbul secara cash di sana!
 
Tidak semena Admin di Malaysia dapat rasakan di mana doa-doa yang dikirimkan dipermudahkan segala urusan Admin di sini. Admin sangat-sangat terharu dan mengucapkan terima kasih dan syukur di atas segalanya. Dan terima kasih juga kepada Allah yang Maha Esa kerana memperkenankan doa itu.
 
 
Pengalaman Mengerjakan Umrah
 
Dek kerana bukan Admin yang menjejakkan kaki ke Tanah Suci, jadinya Admin tidak ada pengalaman untuk diceritakan lebih panjang di sini. Dapat Admin simpulkan di mana memang sayu hati dan seronok dapat beribadat di sana. In-shaa Allah suatu hari nanti doa Admin untuk jejakkan kaki ke Tanah Suci Kota Mekah dapat jua dimiliki. Hanya dapat melihat pengalaman mereka dari gambar-gambar yang dikirimkan melalui pesanan ringkas WhatsApp, teknologi terkini yang menghubungkan antara satu sama lain walau dalam jarak yang jauh.
 

 
Melihat kaabah di gambar atas, Admin rasakan seperti Admin yang berada di situ. Alangkah gembiranya dapat melihat kaabah di hadapan mata.
 
 
Setiap detik dipenuhi dengan amalan-amalan ibadah kepada Allah. "Ya Allah, permudahkanlah urusanku untuk turut menjejakkan kaki ke sana jua."
 
 

 
Bahagia dirasakan dari gambar-gambar yang dikirim. Semoga Tuan Hj Razaly dan Puan Hjh Faziah serta En. Norazman dan Pn. Nurul Ain mendapat umrah yang maqbul. Semoga perjalanan umrah dan ziarah mereka di sana diredhai dan diberkati. Kami di sini menunggu kepulangan dengan berita yang gembira.



You Might Also Like

1 Comments