March 10, 2020

Rasai Keenakan 'Hidangan Warisan' Sepanjang Ramadhan Di Hotel Tenera, Bangi

Haiii... Lama kami tak munculkan diri dalam aktiviti blogging di ruangan Blog Laman Keluarga Hajah Lijah ni kan. Untuk tahun ini, kami cuba untuk memperbanyakkan mengisi kekosongan di ruangan blog ini dengan kisah-kisah menarik yang cuba akan kami kongsikan.

Menikmati 'Hidangan Warisan' Di Buffet Ramadhan Hotel Tenera, Bangi

Korang dah habis ganti puasa belum?? Ramadhan dah nak dekat ni. Atau dah ada lokasi berbuka puasa ke dengan keluarga dan kawan-kawan? Kalau belum, jom tengok apa yang kami nak kongsikan! Enjoy your reading...


Macam biasa, menjelangnya Ramadhan, pasti terdapat banyaknya menu-menu bufet yang akan ditampilkan. Tapi, jom ikut kami untuk berbuka puasa dengan keenakan sajiannya, tempatnya yang selesa dan harga yang berpatutan. Mana lagi kalau tak Hotel Tenera, Bangi.

Tak jauh dari Bandar Kuala Lumpur atau yang dari Negeri Sembilan. Hotel Tenera sering menjadi pilihan pengunjung, lagi-lagi time Bufet Ramadhan. Untuk kali ini, ia menyajikan masakan kampung bertemakan 'Hidangan Warisan' sambil dihiburkan dengan alunan lagu-lagu Melayu dan Inggeris yang segar.


Apa Yang Istimewanya Berbuka Puasa Di Hotel Tenera?

Terdapat lebih 200 menu hidangan bertemakan warisan Melayu hasil air tangan Chef Eksekutif Hotel Tenera, Cef Sahisal Azrul yang menyajikan makanan seperti Ayam Hot Peri-Peri 'Yaribaaa', Seafood Goreng "KAVA", Mak Top Mi Sup Utaro / Gear Box, Pasta Pasti 'World', Lok Lok Budak Gemuk, Bubur Lambuk Persiaran Kemajuan, Roti Periuk Leper, Pulut Kuning, Sambal Ibu Saodah, Tahu Bakar Udang Geragau, Cucok Udang Bas Stand, pilihan terbaik Asam Pedas Pasti Terliur, Ayam Percik Kelate, Ikan Pisang Asam Rebus Batang Keladi, Sate Tiga Cucuk Je, aneka Mi Goreng, aneka Roti, Murtabak Roti Arab, Goreng-Goreng Mak Tom, Wadei Brickfield Road, Abe Keropok dan banyak lagi.

Pengunjung juga boleh menikmati suasana berbuka seperti berada di bazar Ramadhan kerana terdapat 50 gerai makanan yang turut menyajikan hidangan kegemaran ramai seperti Rendang Ayam Daun Maman, Gulai Darat Ayam Kampung, Gulai Tunjang, Gulai Tongkol Pecah Telur, Siput Sedut Masak Lemak Batang Keladi, Kambing Gulai Kawah Lebar, Itik Salai Jando Pulang, Kari Kepala Ikan Salmon, Kambing Kabsah Tenera, Lidah Bakar Mulut Senget, Ikan Bakar Besau-Besau Sumbat Kelapa Parut, Laksa Sarang Udang, Ulam-Ulam Sambal Gesek dan sebagainya.

 
 
 
 
 
 
 

Bukan itu je tau. Pada yang meminati manisan atau dessert, anda harus cuba rasa aneka pencuci mulutnya seperti Bingka Sawit, Kuih Serabai, Peneram Che Omar, Cendol Sawit Gula Anau, Tepung Pelita, Kuih Lapis, Seri Muka, Talam Keladi, Bubur Manis Rambang Mata, Talam Jagung, Bakar Bijan, aneka aiskrim premium dari Baskin Robin, pelbagai jenis kek dan banyak lagi.

 
 
 

Tidak dilupakan juga kepada masakan Cina sepertiDim Sum Aliff Baa Ta yang mana disediakan secara 'Live' bersama Sos Hoisin dan pedas, Chee Chong Fun.

 

Jangan risau! Sebab Hotel Tenera juga turut sediakan dewan solat untuk para pengunjung menunaikan solat Maghrib, Isyak dan Terawikh. Tempat parkir juga adalah percuma. Dengan hidangan yang sungguh mewah dan pelbagai, harga yang ditawarkan sangat berbaloi.

Promosi 'Early Bird' bermula 1 Februari hingga 31 Mac 2020
RM78

Selepas tempoh 'early bird' pengunjung boleh nikmati pada  harga seperti
RM108 nett Dewasa
RM48 nett Kanak-Kanak (berusia 11 tahun dan ke bawah)

 

Sebarang tempahan dan maklumat lanjut untuk berbuka puasa, boleh hubungi seperti

Talian Telefon
03 - 8929 9600

WhatsApp
019 - 3854 796 / 019 - 3206 796 / 019 - 3592 796

Facebook

Instagram

**Sepanjang bulan Ramadhan juga, pihak Hotel turut menawarkan promosi harga bilik istimewa termasuk hidangan di waktu sahur. 
**Hotel Tenera milikan penuh Koperasi Permodalan FELDA Malaysia Berhad dan berkonsepkan 'mesra Muslim'. Mempunyai 502 buah bilik, 10 bilik seminar, sebuah grand ballroom yang boleh memuatkan seramai 1200 orang dan mempunyai tiga buah kolam termasuk berkonsepkan muslimah.

You Might Also Like

0 Comments